آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 190
باردید دیروز : 143
بازدید هفته : 444
بازدید ماه : 429
بازدید سال : 5829
بازدید کلی : 146138

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 15 دی 1395
نظرات
بی‌توجهی نسبت به حوادث سوریه و ناتوانی در پیروزی بر داعش باعث ایجاد خلأ منطقه‌ای شده که روسیه و ایران آن را پر کرده اند. این روند باعث ایجاد بحران بی‌اعتمادی بین دولت آمریکا و متحدانش در منطقه شده است.

نقش آزادسازی حلب در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی/ سیاست غلط آمریکایی دست برتر را به ایران و روسیه دادسرویس جهان مشرق - آزادسازی حلب از دست تروریست‌ها مرحله جدیدی را در معادلات درگیری‌ها در سوریه و حتی منطقه ایجاد کرد. مبالغه نیست اگر بگوییم که اعلام آتش بس در تمامی اراضی سوریه که ساعاتی قبل از آغاز سال جدید میلادی به وقوع پیوست ، نشانه ای از حل و فصل درگیری‌هایی بود که پیامدهای بلندمدت آن یک واقعیت به شمار می‌رود.

مرحله جدید درگیری‌ها در سوریه دارای برخی ابعاد و واقعیت‌های استراتژیک است که به 10 مورد از آنها اشاره می کنیم.

اول:
اعلام آتش بس شامل تفاهمی در سطح توافق استراتژیک بین روسیه و ایران و ترکیه برای مدیریت امور منطقه غرب آسیا از جنوب سواحل دریای خزر گرفته تا شرق سواحل دریای مدیترانه به شمار می‌رود. این روند در آینده در ترسیم نقشه‌های سیاسی سرنوشت کشورها و منافع آنها در رقابت با آمریکا نقش خواهد داشت و به سطح جنگ سرد با این کشور خواهد رسید.

تعداد بازدید از این مطلب: 1186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 6 دی 1395
نظرات
تغییر سیاست‌های ترکیه تاکتیکی است که آنکارا در نتیجه تحولات منطقه‌ای و داخلی مجبور به تن دادن به آن شده است.اردوغان مذاکره با روسیه و ایران را بهترین راه برون رفت آبرومندانه همراه با برخی دستاوردهای کوچک از بحران سوریه برای می‌داند.
چرا اردوغان در بازی مشترک ایران و روسیه همکاری می‌کند؟/////یا////// چرا ایران و روسیه در بحران سوریه به اردوغان نقش دادندسرویس جهان مشرق - پیروزی نهایی محور مقاومت منطقه در آزادسازی شهر حلب بعلاوه عملیات تروریستی انجام شده بر ضد سفیر روسیه در ترکیه نشان دهنده فضای ملتهب داخلی در ترکیه است که حامیان جریان‌های وهابی موسوم به اسلامگرا که اتفاقا حامی دولت اردوغان نیز هستند، ایجاد کرده‌اند. میزان نفوذ این جریان‌ها در ترکیه به حدی است که قاتل سفیر روسیه که یک سال قبل در جبهه حلب تحت پرچم گروه‌های تروریستی به مبارزه با دولت مرکزی سوریه مشغول بود، موفق شده جایگاه خود را به عنوان نیروی امنیتی ترکیه و گارد حفاظتی مقامات این کشور و شخصیت های خارجی حفظ کند. وی حتی چندین بار محافظ شخص اردوغان نیز بوده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 1831
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 6 دی 1395
نظرات
رئیس مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از تصویرسازان اسرائیل می‌خواهد در گزینه عدم مداخله نظامی مستقیم در سوریه تجدید نظر کنند.

جولان اسرائیل در «جولان»/ آیا صهیونیست‌ها انتقام حلب را خواهد گرفتسرویس جهان مشرق - بنا به اعتراف مسئولان غربی و آمریکایی، امنیت رژیم صهیونیستی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت‌های غربی به شمار می‌رود. این دولت‌ها به اشکال مختلف سیاسی، اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی در محافل بین‌المللی و نشست‌های دوجانبه و چندجانبه سعی در تحقق این هدف داشته و تسهیلات گسترده‌ای را برای انتقال اعانه از کشورهای خود به سرزمین های اشغالی معطوف می کنند.

یکی از ابزارهای تحقق اولویت امنیت رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر، مداخله مستقیم و غیر مستقیم نظامی و دیپلماتیک در عرصه امنیتی سوریه به عنوان محور میانی حلقه مقاومت منطقه ای است که از بزرگ‌ترین تهدیدات بر ضد رژیم اسرائیل به شمار می‌رود. تحولات حلب یکی از نقاط اساسی در مسیر بحران امنیتی و سیاسی در سوریه به شمار می‌رود، به همین علت است که روند بازپس‌گیری و آزادسازی شهر حلب، محافل رژیم صهیونیستی را به هم ریخته و طرف‌های رسمی و تبلیغاتی این رژیم با صراحت لحن بیشتری از محاسبات خود بر روی پایداری گروه‌های مسلح تروریست صحبت می‌کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1718
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 4 دی 1395
نظرات
رویکرد دولت ترکیه در راستای عثمانی گرایی و سیطره بر منطقه، برخواسته از فعالیت‌های اخوانی است، از این رو به دنبال اخوانی‌های مدرن یا اصلاحی هستند.

 به گزارش مشرق، ترور سفیر روسیه در ترکیه، موجی از گمانه زنی‌ها را درباره علت و چرایی این موضوع برانگیخته است. در حالی که این اقدام از سوی نهادهای بین المللی محکوم شده، گروه‌های اخوانی در کشورهای مختلف به خصوص سوریه و ترکیه این اقدام را ستایش کرده‌اند. هر چند هنوز اطلاعات دقیقی از اهداف و انگیزه‌های این ترور و عوامل آن به دست نیامده است، اما تا اینجای کار، آن گونه که از فریادهای مهاجم و ربط دادن این ترور به ماجرای حلب برمی آید، ترور سفیر روسیه در آنکارا، نوعی انتقامجویی ارزیابی می‌شود.
تعداد بازدید از این مطلب: 1681
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 4 دی 1395
نظرات
روئسای جمهوری ایران و روسیه بر انجام مذاکرات صلح میان گروه‌های مختلف معارضه و دولت سوریه در قزاقستان توافق کردند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی شنبه شب در تماس تلفنی ولادیمیر پوتین با وی، با ‏اشاره به پیروزی ارتش سوریه بر تروریست ها بویژه در حلب گفت: این پیروزی به تروریست ها پیام داد ‏که نمی توانند به اهداف خود دست یابند و باید همزمان با این موفقیت و پیروزی، مذاکرات سیاسی آغاز ‏و تداوم یابد.‏

رییس جمهوری برگزاری مذاکرات در آستانه پایتخت قزاقستان را گامی رو به جلو خواند و اظهارداشت: ‏قزاقستان مکان مناسبی برای مذاکرات صلح میان گروههای مختلف معارضه و دولت سوریه است.‏

روحانی همچنین با تسلیت ترور سفیر مسکو در آنکارا به دولت و ملت روسیه گفت: این حرکت ‏نشان می دهد که باید کاملا مراقب بود؛ چرا که تروریست ها با شکل و پوشش جدید به فعالیت های ‏تروریستی روی  آورده اند.‏

تعداد بازدید از این مطلب: 1306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 4 دی 1395
نظرات
اقدامات تروریستی که مرتبط با حضور مهاجران در کشورهای اروپایی است، باید حالا در یک حلقه از تحولات ملی و فراملی تحلیل شود.

سرویس جهان مشرق- چهارشنبه گذشته کابینه فرانسه لایحهای را بررسی کرد که بر اساس آن، اختیارات پلیس این کشور برای تیراندازی به سوی شهروندان بیشتر میشود. هدف از این لایحه، کاهش خطر هجوم به نیروهای انتظامی در اماکن عمومی است.

در این لایحه همچنین پیشبینی شده است جریمه حمله به پلیس، دو برابر شود، کلاه‌خودهای مشخصتری در اختیار نیروهای انتظامی قرار گیرد و 250 میلیون یورو به خرید تجهیزات جدید اختصاص یابد. احتمالاً اولین ماه سال جدید میلادی شاهد ارائه لایحه به مجلس فرانسه خواهد بود.

حال در اینجا سه پرسش مطرح میشود:

1- مگر قوانین فعلی برای شرایط جواز شلیک به شهروندان چه ایرادی داشت؟

طبق قوانین جاری، پلیس تنها در شرایطی مجاز به استفاده از کلت شخصی خود علیه شهروندان است که حمله مستقیم به شخص آنها صورت گرفته باشد. واکنش نیروی پلیس در چنین شرایطی باید «در حد لزوم و تناسب» و پس از اعلام هشدار به فرد مهاجم صورت گیرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 1374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 1 دی 1395
نظرات
عقرب دست پرورده اردوغان را گزید خطرناک‌ترین نکته‌ای که در ترور آندری گنادیوویچ کارلوف، سفیر فقید روسیه در آنکارا به چشم می‌خورد، این است که قاتل او یک مأمور حفاظتی و امنیتی ترک بود و اصلی‌ترین سوالی که در این راستا به ذهن می‌رسد این است که با این حادثه، چه پیامی به چه طرفی رسانده شده است و چگونه می‌توان مضمون این پیام را تحلیل و تفسیر کرد؟ به گزارش مشرق، آنچه دقایقی پس از وقوع حادثه تیتر یک خبرگزاری‌ها در سرتاسر جهان شد این بود که کارلوف با هشت گلوله‌ای که یک مأمور امنیتی ترک شلیک کرد ترور شد؛ همچنین گفته شد که قاتل هنگام شلیک با صدای بلند کلماتی همچون «حلب»، «انتقام»، «خون‌خواهی» و «الله‌اکبر» را بر زبان می‌رانده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 1713
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1395
نظرات
با پیروزی در حلب، یکی از اصلی‌ترین نقاط ارتباط زمینی مسلحان با خارج سوریه در آستانه مسدود شدن قرار گرفته است. درست است تفاوت است میان «شهر» و «استان» حلب اما گام اصلی برای قطع دسترسی مسلحان به ترکیه به عنوان اصلی‌ترین حامی تروریسم در سوریه، برداشته شده است.

به گزارش مشرق،مهدی محمدی طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت:
 
1- بدون تردید، هیچ نبردی در تاریخ جنگ سوریه، به اندازه جنگ حلب برای طرف‌های درگیر حیثیتی نبوده است. تمرکز توجه، بسیج امکانات و تکثر طراحی‌های پیچیده در این سرزمین کوچک طی سال‌های گذشته، شرایطی به‌وجود آورده بود که همه طرف‌ها باخت در این جنگ را به خط قرمز خود بدل کرده بودند. شکست در جبهه حلب، تاثیر روحی ماندگار و بسیار عمیقی بر همه مسلحان در سایر جبهه‌ها خواهد گذاشت. اکنون دیگر حرف زدن از «پیروزی قطعی» یا «مقاومت طولانی‌مدت» در هیچ جبهه‌ای برای هیچ‌کدام از گروه‌های مسلح ساده نخواهد بود.
تعداد بازدید از این مطلب: 1382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1395
نظرات
«آلکس امونز» می‌گوید مسلمانان ساکن آمریکا باید از انتخاب ترامپ وحشت‌زده باشند و همین‌طور هم هستند؛ ترامپ ارزشی برای حقوق مدنی و حقوق بشر قائل نیست.

سرویس جهان مشرق - دانلد ترامپ قرار است از اوایل سال جاری میلادی رسماً ریاست‌جمهوری آمریکا را به عهده بگیرد. وی طی تبلیغات انتخاباتی‌اش مواضع گوناگونی گرفت که بعضی از آن‌ها معقول و برخی کاملاً غیرمعقول بودند. ترامپ از یک سو، درباره هم‌کاری بیش‌تر با روسیه و کاهش دخالت آمریکا در خاورمیانه و سوریه صحبت کرد و از سوی دیگر، گفت مسلمانان نباید اجازه ورود به آمریکا را داشته باشند.

مسلمانان باید وحشت‌زده باشند/ ترامپ ارزشی برای حقوق مدنی و حقوق بشر قائل نیستخبرنگار سرویس جهان مشرق در خصوص انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آینده آمریکا، اعتراضات بعد از انتخابات، سیاست‌های احتمالی ترامپ و به خصوص آینده‌ای که در انتظار مسلمانان ساکن آمریکاست با «آلکساندر امونز» کارشناس سیاست داخلی و خارجی آمریکا صحبت کرده است. امونز که سابقه کار در سازمان عفو بین‌الملل و اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا را دارد، معتقد است مسلمانان در آمریکا باید نگران نقض حقوق مدنی و حقوق بشر خود باشند. متن زیر، مشروح مصاحبه مشرق با این کارشناس آمریکایی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1518
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
برای اینکه پیروزی بزرگ حلب روی ندهد، تلاش گسترده و چند لایه‌ای از سوی همه اجزاء جبهه استکباری صورت گرفت.

به گزارش مشرق، سعدالله زارعی در یادداشت امروز کیهان نوشت:
 
پیروزی جبهه مقاومت در حلب آنچنان بود که هر‌کس که در دنیا با پیروزی تفکر دین پایه بر تفکر مادی مشکل داشت را در یک صف قرار داد و برای انحراف اذهان از عظمت آن به صحنه آورد. اما همه آنها که از ناراحتی فریادها سر دادند می‌دانند که کتمان عظمت پیروزی حلب امکان‌پذیر نیست. آنچه در این بین یک‌بار دیگر خود را خیلی عریان نشان داد،
 
«یکی شدن» آن‌هایی بود که به دروغ چند‌گانه و متفاوت دیده می‌شدند. به عنوان مثال جالب این است که جبهه تروریزم و حامیان آن در حلب شکست می‌خورند و در ایران یکی از عوامل فتنه - میرمحمود موسوی در مصاحبه با روزنامه شرق - شکست خوردن تروریست‌های تکفیری از جبهه مقاومت را افسانه خواند! در تجزیه و تحلیل عظمت پیروزی حلب و کنش‌ها و واکنش‌های پیرامون آن باید گفت:
تعداد بازدید از این مطلب: 1662
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: آشکارسازی و هنجارشکنی در برقراری روابط عربستان با رژیم صهیونیستی، خود ننگ دیگری از سوی حکام سعودی و ضربه جدیدی بر پیکره اسلام و آرمانهای ملل اسلامی است.

به گزارش مشرق، «علی‌اکبر ولایتی» دبیر دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی، در جمع میهمانان سی امین کنفراس وحدت اسلامی در سالن زرین هتل پارسیان آزادی، در نشست بیداری اسلامی با اشاره به آیات «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللَّهِ وَ رِضْواناً سیماهُمْ فی‏ وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ»؛ گفت: محمّد فرستاده خداست، و کسانى که با اویند، در برابر کافران سرسخت و در میان خود مهربانند. آنان را مى بینى که در حال رکوع و سجودند (نماز را برپا مى دارند) و در زندگى دنیا در پى دستیابى به پاداشى از جانب خدا هستند و خشنودى او را مى جویند. علامت خشوع آنان در برابر خدا که پیامد سجده‌هاى آنهاست در رخسارشان نمایان است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1600
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
رژیم صهیونیستی همچنانکه قبلاً گفته‌ایم به شرط مبارزه همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیستها در ۲۵ سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت.

رژیم صهیونیستی ۲۵سال آینده وجود نخواهد داشت به‌شرط مبارزه و اتحاد/ مأموریت گروههای تکفیری ایجاد فتنه و در حاشیه بردن مسئله فلسطین استبه گزارش مشرق،‌ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه تأکید کردند: با وجود بحران آفرینی مستمر حامیان رژیم صهیونیستی برای به فراموشی سپرده شدن مسئله فلسطین، این سرزمین شریف به برکت مقاومت و مجاهدت ملت و گروههای فلسطینی، آزاد خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از انگیزه های ایمانی و روحیه ایستادگی در میان فلسطینی ها افزودند: تنها راه نجات قدس شریف، مبارزه و مقاومت است و دیگر راهها، بی سرانجام و عقیم است.

تعداد بازدید از این مطلب: 2112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
نقشه‌های میدانی زیر پراکندگی میدانی و مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و گروه‌های مسلح میانه رو، گروه تکفیری داعش و مبارزان کُرد در استان، شهر و ریف‌های حلب را نشان می‌دهد.
سرویس جهان مشرق - شهر راهبردی «حلب»، مرکز استان «حلب» شب گذشته (دوشنبه) پس از عملیات های نظامی دقیق و از پیش برنامه ریزی شده و اتخاذ تاکتیک های میدانی کارآمد در کنار از خودگذشتگی و جانفشانی ارتش سوریه، رزمندگان مقاومت حزب الله و نیروهای نظامی متحدین دمشق آزاد شد.
آنچه در ذیل می آید، تبیین و تشریح جدیدترین تحولات میدانی شهر و استان حلب در قالب نقشه های جغرافیایی است تا تصویری شفاف تر از آنچه در عرصه میدانی استان و شهر حلب تاکنون رخ داده و وضعیت کنونی هر یک از طرف های درگیر در جبهه عملیاتی شمال غربی سوریه به دست آید.
 
یک: نقشه میدانی سوریه؛ پراکندگی مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و گروه های مسلح میانه رو، گروه تکفیری داعش و مبارزان کُرد، مورخ 11 دسامبر سال 2016 میلادی
 
بررسی جدیدترین تحولات میدانی استان حلب براساس نقشه
تعداد بازدید از این مطلب: 1493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
یکی از مراجع تقلید گفت: اگر روباه پیر بدنگویی نکند نمی‌تواند اموال شیوخ عرب را غارت کند و شیوخ عرب ساده هستند که فریب آنها را می‌خورند، ولی بارها فریب آنها را خورده و انگلستان گدایی محترمانه از شیوخ عرب دارد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: سه گروه آبرویشان برای شما محترم نیست کسانی که آشکارا مرتکب گناه می‌شوند، پیشوایان ظالم و افراد بدعت‌گذار در جوامع اسلامی جزء این سه گروه محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام جان، مال و آبروی انسان چه مسلمان و چه غیرمسلمان را محترم شمرده، تا زمانی که بر ضد ما و دشمن نباشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دفاع از جان، مال و آبروی انسان از ضروریات اسلام است، گفت: افراد زائر و گردشگری که وارد کشور می‌شوند و کار خلاف شرع انجام نمی‌دهند، جان و مال آنها محفوظ است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1710
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
دی‌تر هالر سفیر آلمان در ریاض گفته قراردادی تا چند هفته دیگر امضا می‌شود و از سال بعد، افسران جوان سعودی راهی شمال اروپا می‌شوند. علاوه بر آن یک افسر آلمانی نیز به عنوان مستشار به ریاض فرستاده می شود تا در دفتر مرکزی ائتلاف اصطلاحاً ضدتروریسم مشارکت کند.
سرویس جهان مشرق - سفر دو روزه وزیر دفاع آلمان به عربستان سعودی با حرف و حدیث‌های زیادی همراه شده است که دلیل همه آنها یک چیز است: انعقاد قراردادی که طی آن، برلین تربیت نیروی نظامی سعودی را در آلمان برعهده می‌گیرد.

 

محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی میزبان اورسولا فُن دِر لایِن شد تا آنچه «روابط دوجانبه در سطح عالی» توصیف کردند را ارتقا دهند. انعقاد این قرارداد جدا از قدرت‌نمایی بن سلمان برابر رقبای داخلی‌اش در ریاض، جبران دو نقطه ضعف عربستان را نشانه رفته است: انزوای سیاسی تدریجی در جهان به دلیل آمار نامطلوب در حقوق بشر و حمایت از تروریسم؛ ناکارآمدی نیروی نظامی ریاض.

دی‌تر هالر سفیر آلمان در ریاض گفته این قرارداد تا چند هفته دیگر امضا می‌شود و از سال بعد، افسران جوان سعودی راهی شمال اروپا می‌شوند. [1] علاوه بر آن یک افسر آلمانی نیز به عنوان مستشار به ریاض فرستاده می شود تا در دفتر مرکزی ائتلاف اصطلاحاً ضدتروریسم مشارکت کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
نظرات
حضرت آیت الله خامنه‌ای یک‌سال و هشت ماه بمباران مردم یمن و نابود کردن زیرساختهای این کشور به‌دست دولت سعودی را یکی دیگر از حوادث تلخ این روزهای منطقه برشمردند و گفتند: دولتهای مستقل باید با این حوادث مقابله کنند.
دیدار رئیس جمهور اسلوونی با رهبر معظم انقلاب به گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای باروت پاخور رئیس جمهوری اسلوونی، با اشاره به حوادث تلخ و دردناک منطقه و نقش برخی قدرت‌ها در تحمیل بی‌ثباتی و جنگ بر ملت‌ها، تأکید کردند: جمهوری اسلامی همواره کشورهای مستقل را به نقش‌آفرینی فعال در مقابله با فشار بر ملت‌ها فراخوانده و از آنها خواسته است که ساکت و تماشاچی نباشند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1462
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
نظرات
بررسی وضعیت عراق در گفتگو با کاظمی قمی؛
سفیر سابق ایران در عراق معتقد است داعش اگر در جغرافیای شمال عراق یا شرق سوریه موفق به تشکیل خلافت می‌شد این موضوع را می‌توانست تا هر نقطه دیگر تعمیم دهد.
سرویس جهان مشرق - موضوعاتی همچون اربعین حسینی، عملیات آزادسازی موصل و مواردی ازاین‌دست بار دیگر موضوع عراق را به صدر اخبار و تحلیل‌های منطقه سوق داد. به سراغ حسن کاظمی قمی، دیپلمات 57 ساله نام آشنای حوزه مسائل منطقه غرب آسیا و به ویژه عراق و اولین سفیر ایران در عراق بعد از سقوط حزب بعث که در دوران مسئولیت خود سرپرستی هیئت مذاکره کننده ایرانی را با آمریکایی‌ها در سال 85 عهده‌دار بود، رفتیم تا اوضاع عراق کنونی را از وی جویا شویم و هم شنونده خاطرات و تجربیات مذاکرات حساس او و هیئت ایرانی و ثمرات آن در سال 85 باشیم.

هرچند ما مایل بودیم گفت‌وگو را با فضای مذاکرات آن زمان شروع کنیم اما آقای دکتر مشتاق بود که اوضاع فعلی عراق و روند مثبت و روبه‌جلوی عراق را تحلیل نماید که ما هم تسلیم خواسته این دیپلمات برجسته و یا به قول خود ایشان سرباز شدیم. گفتگو با وی چون‌که به هر سؤال پاسخ تحلیلی می‌دهد دشوار است اما ما درنهایت پاسخ سؤالات خودمان را از او گرفتیم هرچند بعضی از آن‌ها را در عمل نمی‌توانیم بیان کنیم و به‌عنوان رازی برای ما باقی ماند.

تیترهای پیشنهادی:· شرایط جاری عراق در مقایسه با ادوار گذشته در بعد سیاسی امنیتی امروز شرایط بهتری است· تعامل بین دولت و پارلمان با وجود همه مشکلات یک پیام مثبتی است.· حضور ایران در عراق به درخواست دولت عراق و در چارچوب توافقات بین دو کشور است· دموکراسی عراق جوان است اما به بلوغ سیاسی رسیده است· حمایت مرجعیت از فرآیند سیاسی و دولت امروز در مقایسه با گذشته بهتر است· استقلال دولت عراق در تنظیم روابط خارجی امروز خیلی عینی‌تر شده است· آمریکا خیلی تلاش کرد فرماندهی عملیات آزادسازی موصل با دولت عراق نباشد یا نیروهای حشدالعشبی در ترکیب عملیات نباشند· پدیده داعش یک طراحی برای غرب آسیا بود· داعش پدیده شومی بود اما فرصتی برای انسجام ارتش عراق و تبدیل به یک ارتش ملی و حرفه‌ای شد· منطقه «مثلث الموت» تجمع حرکت‌های تروریستی در آنجا بود· بعد از عملیات آزادسازی جرف الصخر، مراسم اربعین در امنیت کامل برگزار شد· بسیج مردمی الان در مجلس نواب در حال تبدیل به یک قانون است· داعش و جبهه النصره که بخشی از جنگ‌های نیابتی امروز آمریکا هستند· خمیرمایه بسیج مردمی عراق به دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برمی‌گردد· امریکا در سال 85 می‌گفت نیازی به میلیشیا نیست و دنبال خلع سلاح نیروهای مردمی بود· امریکا می‌خواهد توان قدرت‌های منطقه را با گسترش تروریسم و ناامنی کاهش بدهند· می‌خواهند جلوی نقش آفرینی جمهوری اسلامی را بگیرند· کردستان عراق امروز شرایط جدا شدن را ندارد· سعودی‌ها از یک رقابت راهبردی با جمهوری اسلامی به یک تخاصم راهبردی با جمهوری اسلامی رسیدند· سناریوی آمریکا اگر در عراق موفق می‌شد قطعاً این سناریو را در کل منطقه گسترش می‌دادند· اگر آل سعود در یمن موفق شود همین سناریو می‌تواند علیه ایران تجربه شود· ممکن است در آینده جریانات دیگری شکل بگیرد که اسم داعش را نداشته باشد اما این اهداف آمریکا را دنبال کند

تعداد بازدید از این مطلب: 1134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 آبان 1395
نظرات
زاکانی ناگفته‌هایی از چرایی حضور جنگنده‌‌های مسلح روسیه در پایگاه نوژه همدان برای بمب‌باران مواضع تروریست‌ها در سوریه را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ظهر امروز (دوشنبه 10 آبان) در همایش استکبارستیزی که در دانشگاه علم و صنعت،‌ اظهار کرد: عده‌ای در داخل کشور به دنبال آن هستند تا آمریکا را از باتلاقی که در منطقه غرب آسیا در آن گرفتار شده، نجات دهند.

زاکانی با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکا شوروی را دشمن اصلی خود قلمداد می‌کرد، گفت: در سال 1370 جرج بوش پدر با اعلام نظریه نظم نوین جهانی به دنبال تشکیل یک دهکده جهانی به کدخدایی آمریکا بود اما پس از فروپاشی شوروی، آمریکایی‌ها اسلام و به خصوص ایران را جایگزین شوروی کرده و درصدد تعارض جدی با آن و نابودی انقلاب اسلامی تلاش کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 10 آبان 1395
نظرات
با گذشت 20 ماه از آغاز اعلام تشکیل ائتلاف موسوم به «طوفان قاطعیت» به رهبری آل سعود و 9 کشور عربی دیگر علیه ملت یمن، سیر تحولات نشان دهنده شکست قطعی این طرح می‌باشد.
سرویس جهان مشرق - برای مخاطبان مشرق که طی یک سال گذشته پیگیر «سلسله گزارش‌های تحلیلی - میدانی یمن» بوده‌اند، از تحولات میدانی - سیاسی در این کشور گزارش‌هایی تهیه شده است که در ادامه می‌خوانید.
 
عجز آل سعود از برتری نظامی در یمن/آغاز مرحله جدید حملات موشکی انصارالله به خاک حجاز/گسترش نبردها در خاک عربستان/جنگ اقتصادی آمریکا و انگلیس علیه مردم یمن!/اماده برای ساعت 9 شب
تعداد بازدید از این مطلب: 500
موضوعات مرتبط: نظامی , داعش , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 10 آبان 1395
نظرات

 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز توانسته ایم فرمولهای دشمن را برای تسلط بر هوا، فضا، دریا و زمین باطل کنیم.
 به گزارش مشرق، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز پنجشنبه در سیزدهمین همایش دادستانهای عمومی و انقلاب کل کشور و روسای کل دادگستریها و سازمان قضایی نیروهای مسلح در مشهد افزود: در فضا راه دشمن را بسته ایم و قدرت هوا و فضای ایران به شکل فزاینده ای در حال توسعه بوده و در واقع استعداد بازدارندگی ما است.

وی ادامه داد: در عرصه دریایی هم این اقتدار مشهود است و در روی زمین نیز عرصه بر دشمن بسته شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با این وجود به اینها اکتفا نشده زیرا می دانیم برای تداوم حضور مقتدرانه باید قدرت اثرگذاری بر معادلات سیاسی و اقتصادی منطقه و جهان را داشته باشیم.

وی افزود: چندین دهه است که انقلاب و ایران اسلامی محور تحول جهان اسلام می باشد و در این چارچوب ظرفیت سازی عظیمی انجام شده است.

سردار سلامی ادامه داد: حضور گسترده جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه ای و جهانی فضای تنفسی دشمن را تنگ می کند ضمن آنکه در این میدان دست برتر را داریم زیرا کسی موفق است که در میدان واقعی و زمینی قادر به آفرینش تحول باشد.

وی گفت: نبرد دشمن محدود به این عرصه ها نمی شود زیرا امروز دشمن در میدان تسخیر قلبها و دلها با شدت بیشتری ورود یافته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دشمنان تفکر و روحیه انقلابی، تکیه بر ارزشها و آرمان را بزرگترین تهدید برای خودمی دانند و دریافته اند برای لطمه به مرکز و نیروی پیشران انقلاب اسلامی باید ذهنها و دلها را تسخیر کنند و این موضوع جلوه ای از راهبرد نفوذی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند.

وی ادامه داد: این نفوذ اثرگذاری بر ادراک از فضا و شرایط را بگونه ای شکل می دهد و فضایی ایجاد می کند تا در آن جای دوست و دشمن را عوض شده و به دشمنان اعتماد شود.

سردار سلامی گفت: ادامه این مسیر آن است که بر اساس قواعد و هنجارهای آنان عمل کرده و طبق معیارهای قدرتهای بزرگ در جهان، منازعه را انتخاب و با ادبیات آنها زندگی کنند و این موضوعی بسیار خطرناک است.

وی افزود: این همان امری است که می تواند مسیر دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی ما از روحیه، مضمون و حقیقت انقلابی خود تهی کند و آثار آن را گاهی مشاهده می کنیم.

* جنگ خاموش، خطرناک و نامرئی

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این یک جنگ است و در جنگ هم بیطرفی معنا ندارد، باید بجنگیم تا از جوانان خود دفاع کنیم.

وی اعتیاد الکترونیکی، مخدوش کردن معصومیت ظاهری جوانان و شیطانی کردن چهره آنان و فروپاشی خانواده را بخشی از اقدامات نفوذی دشمن توصیف و بیان کرد: این موقعیت یک جنگ خاموش، خطرناک و نامرئی است که باید با تشکیل جبهه واحد برای از بین بردن تهدیدات خطرناک اقدام کنیم لذا همگان در این رابطه رسالت و وظیفه داریم.

سردار سلامی علم و عقل را اساس پیشرفت و بی خردی و ظلم را نقطه آغاز فروپاشی یک جامعه ذکر و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران موازنه را به نفع اسلام تغییر داد.

وی افزود: امروز باید درک درستی از ابعاد این حقیقت و عظمت جاودانه آن بیابیم تا رسالت خود را برای حفظ این دستلاورد بزرگ بیش از پیش بکار بندیم، چنانکه ادراک نظام سلطه نسبت به جاذبه و عظمت انقلاب اسلامی به درستی شکل گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آنها فهمیدند اگر با همه ظرفیت، استعداد، قوه فیزیکی و نرم افزاری به مقابله با گسترش اسلام و انقلاب در عصر حاضر نپردازند این منشور محوری بخش مهمی از کره زمین را با سرعتی شتابدار درمی نوردد همانطور که امروز اسلام در غرب اروپا پیشرفت می کند.

وی گفت: امروز در انگلستان بیش از 1600 مدرسه اسلامی وجود دارد در حالی تا قبل انقلاب اسلامی ایران این تعداد 14 عدد هم نبود و فراوانترین نام برای پسران محمد و برای دختران نور است و سالانه 50 هزار نفر در آن کشور مسلمان می شوند.

سردار سلامی افزود: اسلام در حال تغییر هویت اروپا است، پدیده تکفیریها واکنشی برای متوقف کردن روند گسترش اسلام در قلب اروپا می باشد.

وی ادامه داد: اگر امروز نقطه آتشباری تمام قدرت متراکم، نقطه تمرکز سیاستهای فرهنگی، عملیات روانی، جنگهای اطلاعاتی و ارعاب و تهدید دشمنان شده ایم ناشی از ظهور یک حقیقت بزرگ در جهان است که تحمل آن برای قدرتها بزرگ ممکن نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران برای حفظ این عظمت مسیر سختی را طی کرده به رغم حصر اقتصادی کامل، انواع تهاجم فرهنگی، عملیات روانی، اطلاعاتی و جنگ نظامی استوار مانده و این پدیده ای استثنایی و واقعیتی منحصر به فرد است.

وی افزود: در این میان ما چون در متن این حقیقت زندگی می کنیم شاید شناخت ابعاد آن خیلی قابل درک نباشد. باید در مقیاس کلان به تاثیرات این حقیقت پرداخت و آن را برای مردم روشن کرد.
 
مطالب مرتبط
تعداد بازدید از این مطلب: 277
موضوعات مرتبط: نظامی , داعش , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 18 شهريور 1395
نظرات
حضرت آیت الله خامنه‌‍ ای سکوت دولتها و حتی علما، فعالان سیاسی، روشنفکران و نخبگان جهان اسلام در قبال شهادت ۷ هزار زائر بی‌گناه را، «بلای بزرگ امت اسلامی» خواندند.
به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار خانواده های شهدای مِنا و مسجدالحرام، کوتاهی و بی‌کفایتی آل سعود در این حادثه را، اثبات مجدد بی لیاقتی این شجره خبیثه‌ی ملعونه در تصدی و اداره حرمین شریفین خواندند و تأکید کردند: اگر راست می گویند و در حادثه بی تقصیرند، بگذارند یک هیأت حقیقت یاب اسلامی- بین المللی، واقعیات مسئله را از نزدیک بررسی و روشن کند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای، دیدار با خانواده‌های شهیدان منا و مسجدالحرام را یادآور حوادث دردناک سال گذشته دانستند و افزودند: حادثه منا و جان باختن حاجیان ایرانی در حال عبادت و با لبان تشنه و در زیر آفتاب سوزان، حادثه‌ای عمیقاً غم‌انگیز و فراموش‌نشدنی است، البته این حادثه ابعاد گوناگون و روشنگری از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و دینی دارد که این ابعاد نباید فراموش شوند.
 شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد

 

تعداد بازدید از این مطلب: 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 18 شهريور 1395
نظرات
عزیز حسنی گفت: در درگیری که اخیراً در منطقه کانی سیو سردشت اتفاق افتاد ۸ نفر از اعضای عضو ضد انقلاب توسط سربازان امام زمان (عج) به هلاکت رسیدند.
به گزارش مشرق، عزیز حسنی در درگیری روز گذشته میان تنی از اعضای حزب منحله دموکرات با سربازان گمنام امام زمان (عج) اشاره کرد و اظهار داشت: این درگیری در روستای کانی سیو شهرستان سردشت رخ داد و سبب به هلاکت رسیدن 8 تن از اعضای عضو ضد انقلاب شد.

فرماندار سردشت گفت: خوشبختانه در این درگیری تلفات جانی به هیچ یک از نیروهای مدافع جمهوری اسلامی ایران وارد نشد.

وی تصریح کرد: نیروهای نظامی و امنیتی در شمال غرب کشور پیوسته تحرکات اشرار و گروهکهای ضد انقلاب را رصد می‌کنند و با واکنش به موقع به تحرکات آنان اجازه هیچ گونه اخلال در امنیت منطقه را به کسی نمی‌دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 250
موضوعات مرتبط: دفاعی و امنیتی , حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 10 شهريور 1395
نظرات
نزاع اخیر میان شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا و دولت سوریه نشان می‌دهد که داعش هدف اصلی آمریکا نیست و این کشور به دنبال «نیروهای میدانی نیابتی» در سوریه است تا پروژه بزرگ‌تر خود را به پیش ببرد.

سرویس جهان مشرق -  گزارش های حکایت از درگیری مسلحانه سنگین میان شبه نظامیان کرد و نیروهای دولت سوریه دارد که تمرکز این درگیری ها در شرق سوریه و در شهر «حسکه» است. گویا نیروهای سوری در آستانه عقب نشینی کامل از منطقه هستند.

آیا تحرکات کردها در شرق سوریه، مقدمه مناقشه آتی با ایران است؟ 

هجوم نیروهای کرد با پشتیبانی هوایی آمریکا و حضور نیروهای عملیات ویژه آمریکا انجام می گیرد. استفاده ارتش سوریه از قدرت هوایی برای کنترل روند پیش‌رونده مناقشه، ظاهرا تحت تاثیر ایجاد یک «منطقه پرواز ممنوع اعلام نشده» توسط آمریکایی ها در شرق سوریه، محدود شده است.

رویترز در گزارشی با عنوان «کردهای سوریه نبرد با دولت را بردند، ترکیه علیه آن ها بسیج شده است» نوشت:

" نیروهای کرد سوریه تقریبا به طور کامل کنترل حسکه را به دست گرفته اند، در حالی که روز سه شنبه نبرد یک هفته ای دو طرف با آتش بس، موقتا پایان یافت. با مستحکم تر شدن موضع کردها در شمال شرق سوریه، ترکیه به تلاش های خود برای متوقف کردن نفوذ ان ها شدت بخشیده است."

آیا تحرکات کردها در شرق سوریه، مقدمه مناقشه آتی با ایران است؟ 

شبه نظامیان کرد YPG، که بخش مهمی از کارزار ضدداعش به رهبری آمریکا را تشکیل می دهند، همین حالا هم کنترل بخش هایی قابل توجه از شمال سوریه را در دست دارند که از زمان شروع جنگ داخلی سوریه در 2011 از نوعی خودمختاری برخوردار شده است."

تحلیل گران همدل با عملکرد کردها، به ویژه نقش آن ها در نبرد با خلافت خودخوانده دولت اسلامی، این تحولات را گامی مثبت در جهت تشکیل یک «کردستان» بزرگ و مستقل می بینند.

آیا تحرکات کردها در شرق سوریه، مقدمه مناقشه آتی با ایران است؟ 
نیروهای ویژه آمریکا در شرق سوریه

اما واقعیات میدانی حاکی از آینده ای محتمل تر از تصویر کنونی و ناخوشایندتر است.

نسخه کردی اسراییل

مقاله واشینگتن پست با عنوان «درون نیروهای مبارز کرد: سربازان میدانی نیابتی آمریکا در جنگ علیه دولت اسلامی» مدعی شده است:

آیا تحرکات کردها در شرق سوریه، مقدمه مناقشه آتی با ایران است؟ 

" گرچه نیروهای آمریکایی در نواحی تحت کنترل کردها حاضر به مصاحبه نشدند، اما همه جا شواهد حضور آن ها و تمرکز بر موصل دیده می شود. ایالات متحده هم در عراق و هم در سوریه به دنبال نیروهای زمینی نیابتی است تا با دولت اسلامی بجنگند. این سیاستی است که توفیقات اخیر را در بازپس گیری شهر الرمادی توسط نیروهای عراقی رقم زده است. اما موصل، یکی از بزرگ ترین ودیعه هایی که به دست دولت اسلامی افتاده، آزمون بزرگی هم برای نیروهای عراقی و هم کردها خواهد بود. مقامات آمریکایی می گویند شاید ماه ها طول بکشد که نیروهای محلی آموزش و تجهیزات لازم را برای پیشروی به سوی مواضع مستحکم شبه نظامیان داعش در این شهر دریافت کنند."

آیا تحرکات کردها در شرق سوریه، مقدمه مناقشه آتی با ایران است؟ 

اما در پرتو نزاع اخیر میان شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا و دولت سوریه آشکار شده است که دولت اسلامی هدف اصلی آمریکا نیست. آمریکا در واقع به دنبال «نیروهای میدانی نیابتی» در سوریه بوده است، لیکن بسیار قبل تر از تبدیل داعش به یک برَند ژئوپلیتیکی در منطقه و با هدف سرنگونی دولت سوریه، نه پاکسازی سوریه از تروریست هایی که خود ایالات متحده در وهله نخست، ورود آن ها را به صحنه نبرد میسر کرد.

در همین پس زمینه است که می توان دید که کردها مورد استفاده قرار می گیرند تا اول سوریه نابود شود، بعد جناح های مختلف آن ها علیه یکدیگر و علیه کشورهایی که در آن ها حضور دارند تحریک گردند تا در نهایت کردها وضعیت یک «شبه دولت» همیشه وابسته را پیدا کنند که به عنوان یک اهرم فشار توسط واشینگتن، لندن و بروکسل مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

آیا تحرکات کردها در شرق سوریه، مقدمه مناقشه آتی با ایران است؟ 

نیروهای کردی که اجازه دادند در جهت منافع غربی ها مورد استفاده قرار گیرند، در کنار افراط گرایان جهادی چون القاعده در انشقاق و ویرانی عراق نقش داشتند و اکنون از آن ها علیه سوریه استفاده می شود و به زودی رو به سوی ایران هم می کنند.

گزارش موسسه «استراتفور» با عنوان «کردهای ایران دوباره به سلاح روی می آورند»، از هم اکنون چشم اندازی اولیه از آن چه که قرار است در آینده ای نزدیک مناقشه ای وسیع تر با ایران باشد، ترسیم می کند، آینده نزدیکی که اهداف و منافع آمریکا در شرق سوریه محقق شود و توسعه یابد. استفاده آمریکایی ها از کردها، مصداق امروزی سیاست امپریالیستیِ دیرین «تفرقه بیانداز و حکومت کن» است. آن چه کردها «گمان می کنند» برایش می جنگند، در واقع ربطی به انگیزه های اصلی پشت‌ پرده تسلیح، تعلیم و سازماندهی آن ها توسط غربی ها ندارد. محتمل ترین سناریو- اگر اکثریت نیروهای مسلح کرد همین رویه را حفظ کنند- این است که ان ها برای تجزیه و نابودی سوریه و ایجاد یک آشوب دیرپا مورد استفاده قرار گیرند، آشوبی که دامن خود آن ها را هم خواهد گرفت.

آیا تحرکات کردها در شرق سوریه، مقدمه مناقشه آتی با ایران است؟ 
نیروهای خارجی که در کنار شبه نظامیان کرد «واحدهای حفاظت خلق» حضور دارند

این سناریو ضرورتا منجر به اتکای سنگین کردها به پشتیبانی خارجی برای بقاء در آشوب پیش گفته خواهد شد که هدف غایی آن ایجاد یک نسخه کردی از اسراییل است- دولتی ساختگی و نابالغ که تا همیشه متکی به حمایت غربی هاست و توسط رژیم دست نشانده فاسد و غیرمنتخب اداره می شود. این آینده یک جنگ دایمی با ترکیه، باقی مانده‌ی سوریه، عراق و منازعه فزاینده با ایران است که نه برآمده از آرزوها و منافع اصیل مردم کرد، که ناشی از آمال ایدئولوژیک تحمیل شده از سوی غربی ها برای تضعیف قدرت ایران و اعاده هژمونی آن ها بر کل منطقه است.

داستان کردها هنوزکاملا تمام نشده است

علی رغم تاریک بودن چشم انداز اقدام کردها در ابزارشدن برای منافع غربی ها، که هدف آن ایجاد آشوبی است که گریبان خود کردها را هرگز رها نخواهد کرد- چنین چشم اندازی هنوز کاملا ناگزیر نیست.

روسیه و ایران هنوز نفوذ چشمگیری در میان جناح های کردی منطقه دارند و می توانند به تعدیل خسارات ناشی از برنامه آمریکا برای تجزیه سوریه از طریق نیروهای نیابتی کرد، کمک کنند. در حالی که این امر شاید مستلزم دادن پاره ای از امتیازات از سوی دولت سوریه برای حدی از خودگردانی در مناطق کردنشین این کشور باشد، اما در نهایت می تواند موجب خاتمه یافتن یا دست کم تعدیل مناقشه چندین ساله ای باشد که غرب آسیا و شمال آفریقا را عمیقا تحت الشعاع خود قرار داده است. به علاوه، در صورتی که سوریه و متحدانش بتوانند در عرصه میدانی تغییر ناگهانی چشمگیری ایجاد کنند و تحرکات جدید ترکیه هم حقیقتا برآمده از فاصله گیری ان از نفوذ ناتو باشد، می توان به پایان یافتن یا حداقل تعدیل عملیات آمریکا در شرق سوریه و منزوی شدن نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا و در نتیجه سوق یافتن آن ها به مذاکره امید داشت.

در حالی که این احتمالات وجود دارند، تلاش های عظیم دیپلماتیک، سیاسی، اقتصادی و نظامی هم برای بازگرداندن نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا به واقعیت مورد نیاز است.

منبع: New Eastern Outlook
مطالب مرتبط
تعداد بازدید از این مطلب: 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 10 شهريور 1395
نظرات
پایگاه تحلیلی المانیتور در تحقیقات خود پی برده است که گروه تروریستی منافقین برای براندازی نظام ایران و لابی در میان نمایندگان کنگره و مقامات آمریکایی به منظور پیشبرد اهداف خود هزینه‌های میلیونی صرف می‌کند.

 به گزارش مشرق، پایگاه تحلیلی «المانیتور» در گزارشی مبسوط که می‌گوید حاصل مطالعه «صدها سند» مالی است، فهرستی را از مبالغی که رژیم صهیونیستی و کشورهای خاورمیانه صرف لابی‌گری در آمریکا کرده‌اند، منتشر کرده است.

در بخشی از این گزارش به لابی‌گری منافقین در خارج از ایران اشاره کرده است و در گزارشی تحت عنوان «ایرانیان در آمریکا علیه روابط حسنه آمریکا با ایران مبارزه کردند» به هزینه‌هایی که گروههای تروریستی منافقین علیه دولت ایران صرف کرده‌اند، اشاره کرده است.

طبق این گزارش، شماری از اتباع ایرانی در آمریکا به دو سازمانی پیوسته بودند که این دو سازمان نظرات کاملاً متفاوتی درباره چگونگی رویارویی واشنگتن با تهران از پایان دادن به تحریم‌ها گرفته تا براندازی نظام ایران داشتند.

تعداد بازدید از این مطلب: 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 8 شهريور 1395
نظرات
با تجاوز نظامی ترکیه به خاک سوریه و اشغال بخش هایی از آن معادلات سیاسی و نظامی در این کشور دستخوش تحولات ویژه‌ای خواهد شد.
سرویس جهان مشرق - برای مخاطبان مشرق که طی سه سال گذشته پیگیر «سلسله گزارش‌های تحلیلی - میدانی سوریه» بوده‌اند، از تحولات میدانی در جبهه‌های «حلب و دمشق» گزارش‌هایی تهیه شده است که در ادامه می‌خوانید.
 
جبهه های نبرد در بخش های مختلف سوریه طی روزهای گذشته صحنه تحولات میدانی ویژه ای بوده است. از تشدید نبردها در جبهه های جنوبی و غربی حلب با تغییر معادلات سیاسی - نظامی ناشی از تجاوز نظامی ارتش ترکیه به خاک سوریه و اشغال شهر مرزی جرابلس همگی بیانگر ورود پرونده بحران در این کشور به مراحل جدید می باشد.
 
درگیری ارتش ترکیه با کردها در شمال سوریه/پاکسازی داریای دمشق از تروریستهای تکفیری/شکست حملات القاعده و ارتش آزاد به جنوب حلب
تعداد بازدید از این مطلب: 1565
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 8 شهريور 1395
نظرات
اظهارات مداخله‌جویانه و مواضع گستاخانه سفیر سعودی در عراق به ویژه طی ماه‌های اخیر که نبرد با داعش در این کشور به مرحله سرنوشت‌سازی رسیده است، در نهایت کارد را به استخوان دولت بغداد رساند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عراق اخیرا اعلام کرد که این کشور به صورت رسمی درخواست تغییر سفیر سعودی در بغداد را به مقامات ریاض ابلاغ کرده است. «احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق ضمن اعلام این خبر، تأکید کرد: «دولت بغداد به این نتیجه رسیده است که سفیر سعودی در عراق باید تغییر کند».
 
«ثامر السبهان» سفیر سعودی در عراق طی ماه های اخیر جنجال های زیادی را در این کشور به پا کرده است. وی بارها با اظهارنظر علیه نیروهای حشد الشعبی در عراق، در امور داخلی این کشور مداخله کرده است. سفیر سعودی در عراق در یکی از آخرین اظهارنظرهای خود علیه حشد الشعبی مدعی شده بود: عدم مشارکت نیروهای حشد الشعبی در عملیات آزادسازی استان الانبار به دلیل مخالفت اهل تسنن ساکن این استان با آنها بوده است.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
در بحث هوا فضا دو اقدام اساسی و جدید را داشته‌ایم، نخست تأسیس پایگاه پرتاب عامل‌های ماهواره است که با توان داخلی طراحی و تولید شده و می‌توانیم تا مدار 500 کیلومتری زمین را رصد کنیم.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان دقایقی پیش ‌پس از حضور در اصفهان در نشست خبری اظهار داشت: هفته دولت فرصتی برای مسئولان اجرایی کشور است تا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دولت، ‌اقدامات انجام شده در استان‌ها را ارزیابی و‌ نقایص را شناسایی ‌و با تمرکز در خدمت به مردم، برای توسعه ملی تلاش کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
تحرکات مشکوک برای حضور غیرقانونی؛
گرچه این لژیون زیرمجموعه ارتش فرانسه است، اما از هر کشور دیگری هم داوطلب می‌پذیرد. هم اکنون حدود یک چهارم کل نیروهای آن را فرانسوی‌ها تشکیل می‌دهند.
سرویس جهان مشرق - زبده‌ترین نیروی رزمی فرانسه احتمالا در کارزار ائتلاف بین المللی علیه داعش به کار گرفته خواهد شد.
نیروی ویژه «لژیون خارجی» فرانسه وارد کارزار ضدداعش می شود؟

به گزارش روزنامه بریتانیایی «اکسپرس»، سربازان عملیات ویژه فرانسه همین حالا هم در لیبی، سوریه و عراق ماموریت هایی را انجام می دهند. حضور آن‌ها در منطقه بعد از آن آغاز شد که رییس جمهور فرانسه، فرانسوا اولاند، بعد از حملات منتسب به داعش در این کشور، علیه گروه «دولت اسلامی عراق و شام»(داعش) اعلام جنگ کرد. این حضور تاکنون کم شمار و محدود بوده است، ولی تقاضاها در این کشور برای استفاده گسترده تر از این نیروی زبده رزمی افزایش یافته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
رویدادهای اخیر این حقیقت را روشن کرده است که عربستان با واگذاری امتیازات اقتصادی به روسیه - هرچقدر هم که فریبنده باشند - نمی‌تواند روسیه را از ایران و سوریه دور کند.

به گزارش مشرق،اندیشکده آمریکایی «کشورهای عرب خلیج فارس در واشنگتن» در یادداشتی به قلم مارک کاتز نوشت: دیپلماسی سعودی طی چندین سال، با نگاه به چشم‌اندازهای روابط اقتصادی بهتر بین عربستان سعودی، شورای همکاری کشورهای خلیج فارس و روسیه، در جهت ترغیب مسکو به قطع حمایتش از بشار اسد و همچنین ایران تلاش کرده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
بامداد امروز یک هواپیمای مسافربری مأموریت داشت تا سران رده‌بالای منافقین را از عراق به آلبانی انتقال دهد.

به گزارش مشرق، یک هواپیمای مسافربری مأموریت داشت تا در بامداد روز چهارم شهریور سران رده بالای منافقین که گفته می‌شود نزدیکترین افراد به مسعود رجوی سرکرده این سازمان هستند را از عراق فراری دهد.

بر پایه این خبر هواپیمای مذکور قرار بود بیش از صد نفر از اعضای منافقین را در فرودگاه بغداد سوار کرده و از مسیری ویژه به اروپا منتقل نماید.

تعداد بازدید از این مطلب: 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
منابع خبری اعلام کردند «نیروهای ویژه مشترک ارتش ترکیه» و «نیروی هوایی» ائتلاف موسوم به «ضدداعش» به رهبری آمریکا، با ورود به خاک سوریه عملیات نظامی مشترکی را در شهر جرابلس (در شرق حلب) با هدف اعلامی بیرون راندن داعش از این منطقه آغاز کرده‌اند.

به گزارش مشرق، دفتر رسانه‌ای دولت ترکیه اعلام کرد: نیروهای ویژه ارتش ترکیه بامداد روز گذشته با حمایت جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا عملیاتی را در شمال سوریه و در شهر مرزی جرابلس انجام دادند تا تروریست‌های داعش را از مناطق مرزی ترکیه و سوریه پاکسازی کنند.
تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
علیرغم تقویت ارتباط روسیه با آذربایجان، مسکو به احتمال زیاد ارمنستان را چندان تحت‌فشار قرار نخواهد داد و این کشور را چندان به عقب نخواهد راند. روسیه همانند گذشته، باز هم رویکرد معمول خود برای استفاده از فرصت‌ها در هر موقعیت ممکن را اتخاذ نموده است.

به گزارش مشرق، اندیشکده استراتفور در گزارشی به بررسی روابط روسیه، آذربایجان و ایران پرداخت. این اندیشکده آمریکایی در گزارش خود نوشت: توازن در منطقه قفقاز در حال تغییر است. با خروج ایران از تحریم‌ها، این کشور در حال ورود به مناطق شمالی‌اش می‌باشد و جسارت بیشتری یافته است. روسیه نیز در حال تغییر رویه خود است، و در مناقشه بلند مدت قره‌باغ به جای ارمنستان، طرف آذربایجان را گرفته است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
الگوی روابط ایران و روسیه از خصومت – رقابت به الگوی رقابت – همکاری تغییر یافته است؛ بدان معنا که قطعا در مواردی رقابت‌های جدی بین ایران و روسیه به چشم می‌خورد اما زمینه‌های قابل توجهی نیز برای همکاری وجود دارد.

به گزارش مشرق، علیرضا کریمی؛ در حدود 3 سال پیش، صاحب این قلم در یادداشتی تاکید کرد که روس‌ها برای تقابل با بحران تروریسم سلفی – تکفیری و به دلایلی دیگر، به ایرانی قوی در خاورمیانه نیاز دارند. مهر ماه سال گذشته، روس‌ها عملا در نبرد با تروریسم تکفیری در سوریه با ایران وارد جبهه نظامی مشترک شدند و حضور مستشاری ایران در این کشور را با حملات هوایی خود تکمیل کردند. هرچند حملات روسیه به تروریست‌های سلفی فراز و نشیب به خود دیده، اما روشن است که راهبرد مسکو در تقابل با بحران تروریسم در خاورمیانه راهبردی مبتنی بر همکاری با جمهوری اسلامی ایران است.

تعداد بازدید از این مطلب: 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
یک روزنامه لبنانی در سالروز فاجعه حمله شیمیایی به غوطه شرقی به بررسی موضوع دستیابی گروه‌های تروریستی سوریه به تسلیحات شیمیایی پرداخته است.

به گزارش مشرق، روزنامه الاخبار لبنان در مطلبی به سابقه در اختیار داشتن سلاح های شیمیایی از سوی گروه های مسلح تروریستی و تکفیری در سوریه اشاره کرده و در مقاله ای نوشت: جنایت حمله شیمیایی به منطقه الغوطه باعث شد دمشق ناوگان سلاح‌های شیمیایی خود را منهدم کرده و به معاهده منع اشاعه تسلیحات شیمیایی بپیوندد، اما این موضوع به معنای خالی بودن کشور از این سلاح‌های کشنده نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 30 مرداد 1395
نظرات
جدیدترین تحولات میدانی سوریه؛
حسکه طی 24 ساعت گذشته صحنه ناآرامی‌های گسترده ناشی از درگیری‌ میان ارتش و تروریست‌های تجزیه طلب بوده است.
سرویس جهان مشرق - برای مخاطبان مشرق که طی سه سال گذشته پیگیر «سلسله گزارش‌های تحلیلی - میدانی سوریه» بوده‌اند، از تحولات میدانی در جبهه‌های «حلب، دمشق و حسکه» گزارش‌هایی تهیه شده است که در ادامه می‌خوانید.
 
هجوم داعش به شرق حلب/عملیات ارتش سوریه برای بازپس گیری غرب حلب/سیطره ارتش آزاد بر الراعی حلب
 
تحولات میدانی جبهه حسکه
تعداد بازدید از این مطلب: 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
با گذشت چند روز از اعلام رسمی سیطره شبه نظامیان چند ملیتی مورد حمایت دولت آمریکا بر منبج واقع در حاشیه شمالی استان حلب سوریه تفاصیل جدیدی از چگونگی انتقال امن تروریستهای تکفیری داعش از این شهر منتشر شده است.
سرویس جهان مشرق - با گذشت چند روز از اعلام رسمی سیطره شبه نظامیان چند ملیتی مورد حمایت دولت آمریکا بر منبج واقع در حاشیه شمالی استان حلب سوریه تفاصیل جدیدی از چگونگی انتقال امن تروریست‌های تکفیری داعش از این شهر منتشر شده است. 
 
آمریکا چگونه داعش را از منبج تخلیه کرد؟
 

بنابر این گزارش، پس از محاصره سه ماهه منبج و بمباران های بی امان هواپیماهای آمریکایی علیه این شهر که بر اساس اطلاعات دریافتی از شبه نظامیان کرد چند ملیتی صورت گرفته و طی آن صدها غیرنظامی کشته شدند، فرماندهان داعش تصمیم گرفتند تا پیشنهاد ائتلاف موسوم به "قوات سوریا الدیموقراطیه" تحت فرماندهی آمریکا برای انتقال امن توان نظامی و تسلیحاتی این گروه از منبج به شهر جرابلس واقع در نقطه صفر مرز استان حلب سوریه با ترکیه را بپذیرند.

تعداد بازدید از این مطلب: 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
نگاهی به اظهارات و بیانیه‌های اخیر جبهه النصره حاکی از محدود شدن عملیات در سوریه است حال آنکه در پشت پرده نقشه‌ای وحشیانه برای حمله به منافع آمریکایی با استفاده از راه‌های مختلف در جریان است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه السفیر، هرچند  اظهارات سرکردگان النصره حاکی از محدود شدن عملیات آن در سوریه است اما واقعیت این است که این گروه تروریستی درحال طراحی راههای مختلف برای حمله به اهداف آمریکایی است و در این خصوص گوی وحشیگری را از داعش ربوده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
اگرچه منافقین آنچنان مطرود مردم ایران هستند که هیچ ظرفیتى را براى غائله‌آفرینى در داخل ندارند، اما ورود این‌گونه بیت منتظرى به صحنه حمایت از منافقین بعد از نزدیک به ۳۰ سال از آن ماجرا، عمدتاً با هدف تحریک نسل جوان براى غائله‌آفرینى آینده است.

به گزارش مشرق، هفته گذشته دفتر آقاى منتظرى فایلى صوتى از ادعاهاى مرحوم منتظرى را پیرامون اعدام تعدادى از محکومین منافقین در سال 1367 در سایت این دفتر قرار داد که بازتاب گسترده‌اى در رسانه‌هاى بیگانه و شبکه‌هاى مجازى پیدا کرد و سبب شد که بار دیگر حضرت امام(ره) و نظام جمهورى اسلامى به‌دلیل برخورد قانونى با این گروه تروریستى که عامل به شهادت رساندن قریب به 16 هزار نفر از مردم و مسؤولان کشور بودند، مورد نقد دشمنان انقلاب اسلامى قرار گیرند.

تعداد بازدید از این مطلب: 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
به لطف رسانه‌های دموکرات، تمام آن‌چه بسیاری از ناظران خارجی درباره دانلد ترامپ می‌دانند در سیاست‌های ضدمهاجرت او خلاصه می‌شود، اما بررسی دقیق‌تر سوابق کلینتون هم چندان او را صلح‌طلب نشان نمی‌دهد.

سرویس جهان مشرق- گردهمایی ملی دموکرات‌ها روز پنج‌شنبه 7 مرداد (28 جولای) به پایان رسید. در این مراسم، هیلاری کلینتون به عنوان نامزد رسمی و قطعی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری معرفی شد[1]. بر خلاف گردهمایی یک هفته قبل جمهوری‌خواهان[2]، نشست دموکرات‌ها از وزن سیاسی بالایی برخوردار بود. در حالی که «تد کروز» و «مارکو روبیو» رقبای ترامپ و از معدود شخصیت‌های سیاسی حزب جمهوری‌خواه که در نشست ملی این حزب شرکت کرده بودند، به جای حمایت مستقیم از ترامپ، مردم آمریکا را به رأی دادن «بر اساس وجدان» خود دعوت کردند[3]، در مراسم دموکرات‌ها شخصیت‌های متعدد و تراز اول دنیای سیاست در آمریکا در سخنرانی‌های خود از کلینتون حمایت نمودند. از جمله این افراد، جیمی کارتر رئیس‌جمهور سابق، بیل کلینتون رئیس‌جمهور سابق و همسر هیلاری کلینتون، «جو بایدن» معاون اول اوباما، و باراک و میشل اوباما رئیس‌جمهور و بانوی اول آمریکا بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
در ۲ درگیری مسلحانه با تروریست‌های تکفیری در شمال‌غرب استان کرمانشاه و شهر کرمانشاه ۲ تیم تروریستی منهدم و ۳ تروریست دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، در پی کسب خبر ورود 3 عنصر تکفیری به شهر کرمانشاه از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج)، موضوع با جدیت در دستور کار نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی این استان قرار گرفت.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در اعلام جزئیات این خبر، اظهار داشت: صبح امروز تیم ویژه عملیات انتظامی استان و نیروی ویژه نوپوی یگان ویژه با همکاری و هماهنگی سربازان گمنام امام زمان(عج) وارد عمل شدند و در یکی از محلات شهر با این تیم تکفیری درگیر شدند و همه آنها را به هلاکت رساندند.

 

* درگیری مسلحانه با تروریست‌ها در شمال‌غرب استان کرمانشاه 

همچنین در درگیری دیگری در شمال‌غرب استان کرمانشاه 4 داعشی به هلاکت رسیدند. 

استاندار کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با تسنیم در تشریح جزئیات درگیری نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان کرمانشاه با عناصر داعشی اظهار داشت: در این درگیری 4 نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیدند و 3 نفر نیز دستگیر شدند.

تعداد بازدید از این مطلب: 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
مهدی گفت : طاهره جان! اگر من روزی شهید بشوم، چیکار می‌کنی؟ خواستند مصاحبه کنن چه می گویی؟ ته دلم لرزید. گفت : بالاترین درجه این است که به شما میگویند همسر شهید.
سرویس جهاد و مقاومت مشرق -  چه کسی می داند جنگ چیست؟ چه کسی می داند فرود یک خمپاره قلب چند نفر را می درد؟ چه کسی می داند جنگ یعنی سوختن، یعنی آتش، یعنی گریز به هرجا، به هر جا که اینجا نباشد، یعنی اضطراب که کودکم کجاست؟ جوانم چه می کند؟ دخترم چه شد؟ ما کجای این سوال ها و جواب ها قرار گرفته ایم ؟ گلوله ای از لوله دوشکا شلیک می شود و در مبدا به حلقومی اصابت نموده و آن را سوراخ کرده و گذر می کند، حالا معلوم نمایید سرکجا افتاده است؟ کدام گریبان پاره می شود؟ کدام کودک در انزوا و خلوت اشک می ریزد؟ و کدام کدام...؟
 
جنگ، جنگ است، برای شیعیانی در آن طرف مرزها، حرامی ها نگاه چپ می خواستند به حرم عقیله بنی هاشم بیاندازند که غیور مردان ایرانی جلو نگاه و فکرهایشان را گرفتند. قاسم ، علی اکبر ، جعفر و عبدالله امام حسین ( علیه السلام) نیستند اما خود را می توانند شبیه‌شان کنند و از حریم عقیله بنی هاشم (علیه السلام) محافظت کنند. حتی اگر خونشان در این راه ریخته شود. مهدی خراسانی هم یکی از همین غیور مردان ایرانی است که فدای عقیله بنی هاشم (علیه السلام) شده است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات
عربستان علاوه بر این‌که می‌کوشد از این گروهک منحوس برای ناامن‌سازی داخلی ایران بهره ببرد، در تلاش است تا با توسعه روابط آن‌ها با بازیگران عرب، روابط دیپلماتیک ایران با این بازیگران را امنیتی‌ کند.

به گزارش مشرق، چندی پیش محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اقدامی عجیب و معنادار در پاریس با مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین دیدار کرد. این دیدار در داخل ایران بسیار خبرساز شد. برخی هم‌سویی یک شخصیت «فلسطینی» با منافقین را سوژه‌ای یافتند برای بیان نگاه انتقادی‌شان به سیاست‌های ایران در قبال آرمان فلسطین و برخی هم از ضرورت موضع‌گیری رسمی ایران در قبال محمود عباس و ... سخن گفتند.

در این میان نگاه تحلیلی به این دیدار و کارگردانان اصلی آن که موضوع اصلی این مقاله است، محل بحث برخی دیگر بود. آن‌چه در ادامه می‌آید سعی دارد این دیدار را در چارچوب جنگ دیپلماتیک عربستان با ایران تبیین کرده و پیشنهاداتی را برای ممانعت از توفیق ریاض در این خصوص مطرح نماید.

تعداد بازدید از این مطلب: 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه حکام آل سعود می‌گویند ما خادم خانه خدا هستیم، خاطرنشان کرد: اینها در یمن چه می‌کنند، داعش را چگونه به وجود آوردند؟ مستکبران، دنیای اسلام را با پول آل‌سعود به‌جان هم انداخته‌اند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با تبریک ایام دهه کرامت به عموم مسلمین جهان با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) گفت: باید دنیا و آخرت را با هم مشاهده کرد و خداوند زندگی را اینچنین قرار داده که اگر جامعه خداوند را در زندگی مشاهده کند به جامعه باسعادتی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که انسان چگونه به شکرگزاری خداوند بپردازد، اظهار داشت: نعمتها همه از طرف خداوند است و اگر انسانها نعمتها را ببینند و خداوند را شکر کنند جامعه به سعادت حقیقی خود می‌رسد. نگاه به دنیا باید پایین‌دستی و به دین بالادستی باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نمی‌توان با مبانی غربی و با تکیه بر غرب مشکلات جمهوری اسلامی را حل کرد.

به گزارش مشرق، سردار علی فدوی شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره 1000 شهید شرق شهرستان اصفهان اظهار کرد: امروز رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدای جمهوری اسلامی نه تنها جغرافیای سرزمینی ایران بلکه همه جغرافیای جهان اسلام و قلب جهان اسلام را در بر گرفته است؛ باید بر دامن‌های پاکی که این شهدا را در دامان خود پرورد‌ند و این عظمت را آفریدند.

وی افزود: سلام و صلوات می‌فرستیم بر شهدای شرق اصفهان با بیش از 1000 شهید که در جای‌جای جبهه‌ها عظمت آفریدند و در همه صحنه‌های عملیاتی دفاع مقدس، رزمندگان این منطقه همواره مایه افتخار بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 20 مرداد 1395
نظرات
نیروهای ارتش طی دو روز گذشته علاوه بر بازپس‌گیری شهرک راهبردی کنسابا و ارتفاعات اطراف آن خود را به محدوده اداری غرب ادلب رسانده‌اند.
سرویس جهان مشرق- برای مخاطبان مشرق که طی سه سال گذشته پیگیر «سلسله گزارش‌های تحلیلی - میدانی سوریه» بوده‌اند، از تحولات میدانی در جبهه‌های «حلب، لاذقیه، دمشق، دیرالزور و ادلب» گزارش‌هایی تهیه شده است که در ادامه می‌خوانید. 
 
پیشروی سریع ارتش در لاذقیه/محاصره حلب همچنان پابرجاست/درگیری های شدید در منبج/ادامه درگیری ها در دیرالزور
تعداد بازدید از این مطلب: 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 18 مرداد 1395
نظرات
براساس اسنادی که به تازگی منتشر شده، قبل از آغاز جنگ 33 روزه حدود سی سند اطلاعاتی به دست اسرائیل رسیده بود که نشان از امکان وقوع ربایش نظامیان اسرائیلی داشت.
اعتراف تازه صهیونیست‌ها به بزرگترین شکست اطلاعاتی در جنگ 33 روزه/ چرا اطلاعات نظامی به ارتش داده نشد؟سرویس جهان مشرق - رژیم صهیونیستی با گذشت 10 سال از جنگ 33 روزه در سال جاری نکاتی ناگفته از این جنگ را در رسانه ها منتشر کرده است. یکی از گزارش‌هایی که اخیراً در این رابطه منتشرشده به قلم، اوری ملشتاین تحلیل‌گر روزنامه صهیونیستی معاریو است که ناگفته‌هایی از بزرگ‌ترین شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در جنگ لبنان را بیان کرده است. این مقاله از طریق مرکز مطالعات اطلس ترجمه و منتشر شده است:

این نویسنده صهیونیست در گزارش خود آورده است: اطلاعات داغ و دقیقی که هنوز هم در صندوق آنها باز نشده، پناهگاه ‌ها و کمین گاه های حزب‌الله است که در صندوق قرار گرفته، ولی هنوز کسی سراغ آن را نگرفته است. اعترافات فرماندهان ارتش در رابطه با کابوس تابستان سال 2006 پرده از این راز بزرگ برمی‌دارد.
تعداد بازدید از این مطلب: 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 18 مرداد 1395
نظرات
هفدهم ژوئن گذشته شهر راهبردی «فلوجه» در استان «الانبار» عراق پس از گذشت حدود دو سال، با عملیات هماهنگ و گسترده نیروهای نظامی و امنیتی عراقی از سیطره گروه تروریستی تکفیری «داعش» خارج شد.
سرویس جهان مشرق - هفدهم ژوئن گذشته شهر راهبردی «فلوجه» در استان «الانبار» عراق از سیطره گروه تروریستی تکفیری «داعش» خارج شد. داعش در سال 2014 میلادی بدون هرگونه حمله یا عملیات نظامی و با کمک حامیان خود در داخل شهر که عمدتاً بازماندگان حزب منحل بعث بودند، ابتدا مرکز پلیس این شهر و سپس تمام فلوجه را به اشغال خود درآورد.

پس از آن فلوجه به‌ عنوان اصلى‌ترین پایگاه داعش در عراق مطرح بود و به تبع آن به یکی از مهمترین اهداف دولت عراق برای بیرون راندن داعش و آزادسازی آن تبدیل شد.
 
آشنایی با مهمترین گروه ها و نیروهای عراقی شرکت کننده در عملیات فلوجه
تعداد بازدید از این مطلب: 693
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 17 مرداد 1395
نظرات
«طالب ملکی» از سرکردگان گروه تروریستی «توحید و جهاد» است که فتوای ترور و حمله به مکان‎های مختلف نظیر طلافروشی‎ها را صادر کرده است. وی به‎همراه سایر اعضای این گروه تروریستی در سال 1388 دستگیر شد.

به گزارش مشرق، «طالب ملکی» ملقب به «ابوذر»، عضو هیئت شرعی و از سرکردگان گروه تروریستی «توحید و جهاد» است که فتوای ترور و حمله به مکان‎های مختلف نظیر طلافروشی‎ها را صادر کرده است. وی به‎همراه سایر اعضای این گروه تروریستی در سال 1388 دستگیر شد.

از ترور ماموستا برهان‎ عالی و ماموستا شیخ‌الاسلام علمای اهل سنت شروع کنیم که از جمله اقدامات گروه تروریستی توحید و جهاد بود، نظر شما در این رابطه چه بود؟ 

من راضی به این ترور‎ها نبودم، فرهاد رحیمی به‎عنوان فرمانده گروه توحید و جهاد این تصمیم را گرفت. اما همان‎طور که گفتم در مورد ترور این دو، من راضی نبودم و مخالفت هم کردم. 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 224
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 17 مرداد 1395
نظرات
او در کتابش، خیلی زود در قالب «نماینده ارشد کارگروه ویژه سیا» در سوریه ظاهر می شود، بی آن که هیچ پیشینه و شناختی درباره کشوری که به آن مامور شده بود، داشته باشد.

سرویس جهان مشرق - «داگلاس لائو» مدعی است که جاسوس ارشد «آژانس اطلاعات مرکزی»(سیا) در سوریه بوده است که وظیفه طراحی نقشه های تغییر رژیم در سال های اولیه شروع بحران در سوریه(2013-2012) به او سپرده شده بود. او «چشم و گوش میدانی» سیا در سوریه جنگ زده محسوب می شد. حالا معلوم شد که او از سوریه اطلاعات بسیار کمی داشت، اگر نگوییم که اصلا سوریه را نمی شناخت.

طراح «براندازی دولت سوریه» در سیا، کارشناس افغانستان بود!

تعداد بازدید از این مطلب: 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
ایالات‌متحده و عربستان در حال طراحی توطئه‌ای مشترک برای ایجاد مجموعه بحران‌هایی هستند که ایران را وادار به عقب نشینی از مواضع خود در سوریه نماید.

به گزارش مشرق، پایگاه تحلیلی «گلوبال‌ریسرچ» در گزارشی به قلم «آندره کوریبکو» به طرحی اشاره کرد که در آن وخامت اوضاع در جنگ سوریه ناشی از اقداماتی است که ریاض و واشنگتن با هدف عقب‌ راندن ایران از کمک نظامی به دولت قانونی «بشار اسد» انجام می‌دهند.

در این یادداشت تحلیلی آمده است: روش کار این طور است که آنها(واشنگتن و ریاض) شورش‌های محیطی در مناطق مرزی داخلی ایران را همزمان با تهدیدات تروریستی در درون کشور تحریک کرده و همه این اقدامات همسو با اغتشاش‌آفرینی و ایجاد انقلابی رنگین اجرا می‌شود.

خلاصه اینکه، ریاض و واشنگتن سخت مشغول کارند تا جنگی مرکب و چندبعدی را علیه ایران به راه اندازند. همه شواهد نیز حاکی از تشدید این کمپین در ماه‌های آتی است که آمریکا علیه رقیب چندین ساله خود در خاورمیانه وارد عمل می‌ شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود